איך לגדל כלב בצורה נכונה

איך לגדל כלב בצורה נכונה:

גידול כלב הוא דבר מבורך שמלבד העובדה שאתם מספקים לו משפחה חמה ואוהבת, קורת גג ואוכל ואולי אף מצילים אותו מהרדמה או חיים לא פשוטים, הרי שהוא גם תורם רבות לבני המשפחה. טיפול בכלבים והקשר בין כלבים לבני אדם בכלל הוכח מחקרית כי הוא תורם רבות הן לכלב והן לבני האדם. כאשר מדובר בילדים, הכלבים מסייעים בהתפתחות הקוגניטיבית של הילדים, בפיתוח הכישורים הרגשיים והחברתיים שלהם ועוד. כמו כן גם אנשים מבוגרים המגדלים כלבים מפחיתים משמעותית את תחושת הדיכאון, החרדות, לחץ הדם והסיכוי להתפתחות מחלות שונות כתוצאה מכך. גידול כלב הוא דבר חיובי אך לא מדובר ב”פיקניק”. זה לא מספיק העיקר לשים אותו בבית ולתת לו אוכל ומים אלא שיש דרך נכונה לגידול כלבים, תוך הספקת הצרכים השונים שלהם, הרבה מעבר לאוכל.

בחירת סוג הכלב וגילו:

ראשית יהיה עליכם לבחור את סוג הכלב ואת גילו. בין אם אתם מתכוונים לקנות כלב/גור כלבים ממישהו או לאמץ כלב מהכלבייה הקרובה, חשוב תחילה קודם לאפיין את סוג הכלב שאתם יכולים להיות מוכנים אליו. כך למשל אם אתם זוג צעיר שנמצאים רוב היום בעבודה ואין אף אחד בבית להשגיח על הכלב חשוב מאוד לא להבין גורים צעירים (הרי שגם כלבים בוגרים כדאי לא להשאיר לבד רוב היום בבית אולם גורים צעירים לא יחזיקו מעמד לבד כל כך הרבה זמן). דבר נוסף הוא בחירת סוג הכלב ואופי הכלב אשר צריכים להתחיל לילדים שלכם, לבעלי חיים אחרים שיש לכם כבר בבית ו/או לאופי שלכם ולזמן שלכם להשקיע בהם.

כמה דברים חשובים בגידול הכלב:

  • קערות למים ולאוכל. ניתן להשתמש גם מקופסאות פלסטיק של אוכל מוכן שנשארו לכם אולם אם תוכלו לרכוש מחנות החניות קערות מנירוסטה זו תהיה האופציה הטובה ביותר.
  • קולר ורצועה.
  • צעצועים – בהתאם לסוג הכלב, גודלו והמצב ההתפתחותי שלו תוכלו לקנות לו צעצועי חשיבה, צעצועי לעיסה, עצומות דחוסות ועוד.
  • מזון כלבים איכותי המותאם לגיל הכלב ולגודל שלו.
  • תג זיהוי – מומלץ לדאוג לתג זיהוי במקרה חס וחלילה והכלב ילך לאיבוד.
  • שמפו מיוחד לכלבים – שמפו לרחיצת הכלב הכולל חומרים מיוחדים נגד פשפשים. חשוב להבדיל את השמפו מיתר בקבוקי השמפו במקלחת. 
  • מיטה נעימה או מזרון עליו הכלב יוכל לרבוץ לו בנחת ויבין שזו הפינה שלו לישון בה.

 

טיפול בריאות, חיסונים ומציאת וטרינר:

גידול כלבים מצריך גם טיפול רפואי, בדיוק כמו טיפול בבני אדם. חשוב לערוך לכלב חיסונים. חלקם חצי שנתיים, חלקם שנתיים וחלקם ניתנים אחת לכמה שנים. כמו כן מומלץ לתת גם חיסון נגד תולעים. אם אינכם מכירים וטרינר אמין, מקצועי ונעים באזור שלכם תוכלו לבצע חיפוש מהיר בגוגל שיראה לכם כמה כאלה. 

משחקים, חום ואהבה:

משחקים מסייעים לכלבים להעביר את הזמן כאשר לבעליהם אין זמן לשחק אתם. זכרו כי הכלבים אינם יכולים לשחק במחשב או להדליק את הטלוויזיה וכנראה גם לא לקרוא ספר. לכן הם זקוקים לכמה שיותר זמן משחק במהלך היום. לא רק שזה יתרום להתנהגות טובה שלהם, לשמירה על האושר ושמחת החיים שלהם אלא גם יתרום להתפתחות המחשבה שלהם, לבריאותם הגופנית ולקשר שלהם אתכם כבעלים שלהם. יתרה מכך תוכלו לקנות להם צעצועי לעיסה וחשיבה ומשחקים שונים בהם יוכלו לשחק לבד ולשעשע את עצמם גם כאשר אין לכם זמן לשחק אתם בעצמכם. חשוב לתת לכלבים חום ואהבה, ללטף אותם ולתת להם תשומת לב עד כמה שניתן כיוון שהם זקוקים לזה ובנינו – גם אנחנו כבני אדם זקוקים לזה.

חינוך ואילוף הכלבים להתנהגות נאותה ועשיית צרכים:

חלק אחרון וחשוב שנרצה לדבר עליו הוא חינוך הכלבים. הדרך הנכונה לחנך כלב היא באמצעות פקודות אסרטיביות, סבלנות וצ’ופרים על עשיית מה שאתם מבקשים. יש כמה דרכים לאלף כלב או לפחות לחנך אותו להתנהגות נאותה: לדוגמה לעשות צרכים בחוץ או לא לנבוח על אורחים המגיעים הביתה. כדאי ללמוד על כך יותר לעומק בעזרת מאלף כלבים מקצועי, סרטונים או מאמרים מעמיקים יותר באינטרנט בנושא זה.

למעבר למזון לגורי כלבים לחצו כאן>>